Хід зборів
І. Організація. Привітання.
Учитель. Вітаю Вас, шановні батьки і діти!
Дякую, що Ви знайшли час і завітали
на збори. Сьогоднішні збори є дещо незвичайними. До Вашої уваги — ділова гра,
тестування, рольова гра.
ІІ. Бесіда за темою
зборів.
1.
Вступна
бесіда про розуміння поняття «щастя»
Упродовж попередніх років навчання Ваших дітей у школі до
Вашої уваги були
запропоновані бесіди про спілкування дітей і батьків, про взаєморозуміння у сім'ї та інші,
тобто теоретичні моменти проблеми «взаємовідносини у сім'ї», сьогодні поглянемо
на цю проблему з практичного боку.
Обхватіть правою рукою ліву руку біля кисті.
Прислухайтеся... Під пальцями Ви відчуєте пульс — биття Вашого серця. Його життя і робота залежать від того, чи щасливі Ви і наскільки.
Діти, що таке, на вашу думку, щастя? (Діти відповідають.)
Учитель. А що таке щастя, на Вашу думку,
шановні батьки? (Відповіді
батьків.)
Учитель.
Діти, коли ви почуваєтеся щасливими? (Діти відповідають.)
Учитель.
А Ви, тата і мами? (Батьки відповідають.)
Учень читає вірш:
Тато у люстерко поглядає
І оцінює себе — чи добре виглядає.
Мама перехоплює цей погляд,
Тато усміхається — й завершується огляд.
Тато з мамою усміхнені і раді,
Я також беру участь у нараді
Куди збираймося та що вдягнемо, —
У домі мир і щастя маємо!
Учитель.
На виставці малюнків, що готували Ваші діти до цих зборів, ми бачимо мир і злагоду між дорослими і дітьми. То що ж таке злагода,
взаєморозуміння?
2.
Ділова
гра. Аналіз ситуацій.
З'ясуємо
за допомогою ділової гри.
Ситуація 1
Як у Вашій сім'ї зазвичай зустрічають дитину зі школи? {Відповіді
батьків.)
Виступи батьків (із досвіду).
Ситуація 2
Як
Ви називаєте дитину, якщо вона вчинила погано? (Відповіді батьків.)
Ситуація З
Бити чи не бити? — Ось у чому питання. Парламент Англії постановив:
бити! Для цього навіть спеціальні ремені винайшли. В Європі немодно навіть ставити у куток. А
як у Вашій сім'ї? (Відповіді батьків.)
3.
Виступ
дитячого невропатолога
Слово
надається дитячому невропатологу, який розповість, як на здоров'ї дитини відбивається
стресова ситуація, пов'язана із побиттям.
4.
Інсценування
ситуації
Хлопчик-бешкетник. Здоровенькі були, дорогі батьки! А побитися зі мною не
бажаєте?
Учитель.
Як тобі, бешкетнику, не соромно! Ти прийшов на батьківські збори, а поводишся так непристойно. Адже бійки вчиняють не-виховані
люди. Ти ж, сподіваюся, не такий!
Хлопчик-бешкетник. Ой, мамусі-татусі, я пожартував! Пробачте, будь ласка.
А що це тут у вас за збори?
Учитель. Ми, бешкетнику, розмовляємо
про те, як карати неслухняних
дітей і чи потрібно їх взагалі карати.
Бешкетник. А-а-а! Зрозуміло. Про виховання
розмовляєте. А можна й мені взяти
участь у цій розмові?
Учитель.
Можна. А що ти нам можеш запропонувати?
Бешкетник.
Я познайомлю Вас із сім'єю Грищенків. Ось вони — тато Микола Миколайович, мама Олена Петрівна, а це їхній синочок — четверокласник
Степан.
Інсценування
Степан
Проблему складно розв'язати,
Коли тебе не чуб мати, -
Кричить і рушниками махає,
До
неї тато підбігає.
Із ситуації, що склалася,
Він ніби насміхається,
До того ж. вдарити мене
Постійно намагається.
Бешкетник {звертаючись до Степана)
Розпочавши бійку з татом,
Чи оголосивши мамі бій,
Краще ти піддайся, друже,
Мамі не витримати двобій.
Татусь потішиться — і годі —
Ніхто вже горла не дере,
Він скоро вибачиться й скаже,
Що полонених не бере.
Степан.
Дякую за пораду. До побачення, бешкетнику!
Бешкетник.
Від прабабусь далеких у мене є порада для сучасних батьків: карати дітей,
соромлячи їх, а не б'ючи!
Учитель.
А які старовинні поради знаєте Ви?
5.
Добір
прислів’їв про виховання, любов.
(Діти і дорослі пригадують прислів'я та приказки
про виховання, любов до
дітей, батьків.)
6.
Тестування
«Чи знаєте Ви свою дитину»
Учитель.
А чи знаєте Ви один одного, як батьки і діти? Зараз перевіримо.
Запитання 1
Який подарунок на День народження виявився б найбажанішим
для Вашої дитини?
Запитання 2
Ваша
дитина не застелила свого ліжка. Якими будуть Ваші дії?
Запитання З
Як
Ви зазвичай звертаєтеся один до одного у сім'ї?
(Батьки усно відповідають на запитання, а
відповіді дітей записані заздалегідь. Шкільний психолог обробляє результати
тестування.)
Учитель.
Добре, коли батьки і діти знають і розуміють один одного.
7.
Виступ
шкільного психолога
«Взаємовідносини
і взаєморозуміння між батьками і дітьми».
(Після виступу психолога вчитель роздає батькам і
дітям заздалегідь виготовлені пам'ятки, що допоможуть їм прийти до
взаєморозуміння.)
8.
Нагородження батьків за виховання дітей, за активну
участь у житті класу.
Заступник директора з навчальної і виховної роботи у
початковій школі нагороджує батьків за виховання дітей, за активну участь у житті класу, школи.
9.
Укладання
правил спілкування.
Голова батьківського комітету пропонує укласти правила
спілкування у сім'ї і прийняти
їх до виконання.
(Укладаються правила спілкування в сім'ї, а член
батьківського комітету
зачитує їх.)
ІІІ. Підсумок.
Учитель.
Я хочу завершити збори словами про щастя, а ви всі мені допоможете.
(Учитель читає вірші, а учні та батьки у певних
місцях цього вірша добирають рими або читають заздалегідь підібрані вірші
про щастя в сім'ї, радість
виховувати дітей тощо.) Звучать
пісні про сім'ю, про батьківський теплий дім, про міцну дружбу дорослих і
дітей.
|