Сайт вчителя початкових класів Олексів Валентини Вікторівни

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [12]
Батьківські збори [14]
Міні-чат
Дитяче ТВ онлайн
Смотреть бесплатно детские телеканалы
Дитяче радіо
Підтримка сайту
продвижение сайта бесплатно
Этот сайт защищен «Site Guard»
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 5
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Батьківські збори

Батьківські збори

Виховання учня в школі та виховання в сім'ї - це єдиний нерозривний процес. Велика роль вчителя початкових класів в організації цієї роботи. Дуже важливо з першого року навчання і виховання дітей у школі зробити батьків співучасникам педагогічного
процесу.
Робота з батьками, як і всяка робота в освітній установі, ведеться в цілісній системі і має величезне значення. Щоб допомога батьків була дієвою, їх потрібно навчати обмі­нюватися досвідом, обговорювати проблеми, спільно шукати шляхи і способи їх вирішення.
Не треба дивуватися, що відвідуваність батьками шкільних зборів з кожним роком знижується. Слід шукати причину, чому батькам нецікаво бути на зборах. За резуль­татами анкетування є кілька причин небажання відвідувати збори. Однією з основних є нецікава і одноманітна форма проведення: класний керівник, ознайомивши з поточною успішністю (а оцінки, в основному, є в щоденниках), розмовляє про ремонт та облад­нанні навчального кабінету. Треба змінити ставлення до батьківських зборів, розробити методичні рекомендації та сценарії, І результат не забариться: інтерес до зборів зросте не лише у батьків, але й у дітей і вчителів. Отже, збори батьків ставить перед собою мету не тільки підвищення педагогічної культури батьків, а і згуртування колективу батьків, і різні організаційні питання. На зборах вирішується цілий ряд завдань, що виникають у процесі навчально-виховної роботи питань, поставлених життям на кожному конкретному етапі діяльності вчителя і батька. І чим різноманітніше й цікавіше будуть форми спілкування педагогів і батьків, тим більше позитивних результатів принесуть батьківські збори.
Загальношкільні збори краще проводити 2 рази на рік за планом. Класні збори - 4 рази на рік  + заходи, організовані спільно з батьками.
Дотепно проводити попередні збори батьків майбутніх першокласників в травні попереднього року. Практика показує, що така завчасна розмова з батьками робить більш дієвими поради вчителя, більш ефективну підготовку дітей до школи. Поради вчителя на цьому етапі допомагають батькам поступово перебудувати, якщо в цьому виявляється необхідність, побут сім'ї, режим, щось усунути, а щось додати в свій виховний вплив на  дитину.
Можна запропонувати такі форми роботи з батьками:
                     Школа молодого батька
                     Презентація сімейного досвіду виховання
                     Батьківський лекторій
                     Вечори запитань і відповідей
                     Батьківський ринг
                     Круглий стіл або педагогічний трикутник 4 Зборів-диспути
                     Програвання педагогічних ситуацій
                     Спільні зборів разом з дітьми
                     Тематичні та індивідуальні консультації
                     Ділова гра
                     Спільні виїзди на природу, екскурсії
                     Відвідування місць роботи батьків
                     Виставка учнівських творчих робіт, виступи художньої самодіяльності для батьків.
Результативність даної роботи проявляється в різних аспектах;
                     в поліпшенні відносин з дитиною, у взаєморозумінні
                     в оптимістичному погляді батьків на рішення сімейних проблем і формування педагогічної рефлексії батьків
                     у прояві батьківської солідарності, згуртованості, активності в навчально-виховному процесі.
Педагог повинен вести безперервну просвітницьку роботу з батьками, бути з ними відвертим, з повагою ставиться до батьківських почуттів, завжди бути вірним порад­ником і другом. Бо роль сім'ї у вихованні та розвитку шкільних успіхів величезна і незамінна.
Помічено, що діти, які відставали від однокласників на ранньому етапі навчання, часто наздоганяли їх дещо пізніше. Всі ми знаємо, що хороша успішність часто пов'язана з генетичними пізнавальними здібностями, особистісними характеристиками дитини, мотивацією до навчання. Отже, батьки можуть позитивно вплинути на успіх в тому випадку, якщо будуть виступати в співдружності з дитиною, вірити в її успіх, ніколи не відмовляти у необхідній допомозі, заохочувати працьовитість.
Там, де вчителі і батьки діють узгоджено, зазвичай краще здійснюється навчально- виховна робота в школі і більш правильно ведеться виховання дітей у сім'ї. Рекомендації, поради вчителя повніші обов'язково виконуватися. Неприпустимо, щоб батьки нешанобливо відгукувалися про вчителя, дозволяли собі зневажливі висловлювання на його адресу. Це дезорієнтує дітей, штовхає їх на хибний шлях пристосуванства, пошуків компромісного рішення з такого становища. Ставлячи під сумнів авторитет вчителя, батьки тим самим підривають повагу дітей до інших оточуючих дорослих людей. У тому числі і до самих себе. Чесніше і простіше з'ясувати будь-які виниклі непорозуміння в особистій бесіді з педагогом.
Говорячи про роботу з батьками, не можна не відзначити роль батьківського комі­тету. Батьківський комітет - представницький орган батьківської громадськості. Це особлива, оперативна група батьків класу, яка є сполучною ланкою між сім'єю, школою, громадськістю та учнями класу. Обов'язки між членами комітету розподіляються залежно від їх схильностей і бажання. Члени батьківського комітету не тільки беруть активну участь у підготовці та проведенні свят, екскурсій та інших заходів, будучи основними помічниками вчителя,а й надають велику допомогу в роботі з важкими сім’ями у формуванні у батьків відповідальності за виховання своїх дітей. Часто чуєш, що батьківські комітети докладають великі зусилля для поліпшення матеріальної бази навчального процесу. Це дуже добре, але недостатньо. Членам батьківського комітету варто знати і про труднощі виховання дітей в деяких сім'ях, підказати вчителю, щоб тактовно і своєчасно втрутитися, допомогти залучити дитину в класний колектив. Вони або самі виступають з повідомленнями, або допомагають підготувати виступи тим сім'ям, чий досвід може бути цікавий для інших. Головне в роботі батьківського комітету - бажання і вміння залучити по можливості якомога більше батьків класу до виконання намічених справ, допомагають створити в класі той мікроклімат, в якому всі будуть вчитися із задоволенням і жити дружно, весело, захоплено.
У ранній шкільний період батьки і сімейна атмосфера є найбільш важливими факто­рами у розвитку дітей. Деяким батькам можуть знадобитися відповідна підготовка і
схвалення педагога в їх прагненні допомогти дітям. У свою чергу, шкільні вчителі повинні усвідомити, що їх робота в класі не принесе великих результатів без активної участі батьків.
Партнерство сім'ї та школи має працювати в інтересах дитини, розділяючи відпові­дальність за її освіту і розвиток.


Категорія: Батьківські збори | Додав: Valentina (09.02.2014)
Переглядів: 702 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Початкова школа

«Методичний портал»

Пошук
Восторг, восхищение, отличная оценка
Календар
Осталось...
Гра "Пазли"
Друзі сайту
Сайт вчителя початкових класів Кудрі О.П.
 Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz